WK-spel ‘Shootout 2018’ klimt in top 5 van meest gebruikte apps

Start-up uit Corda Campus en Betcenter ontwikkelen mobiele advergame

Dit zijn hoogdagen voor Betcenter, een specialist in sportweddenschappen met hoofdzetel in Hasselt. Ze voeren een uitgebreide campagne rond het WK voetbal en kozen onder meer voor het aanmaken van een smartphone-based spelletje. Net zoals onze nationale ploeg zelf heeft het online WK-spel Shootout 2018 zijn entree niet gemist. Amper drie weken na de lancering, staat de mobiele ‘advergame’ op de vierde plaats in de ‘meest gebruikte apps’ in de App Store. Het Game bedrijf Firewolf Studios, een start-up uit de Hasseltse Corda Campus, ontwikkelde in hun opdracht het interactieve spel als WK-campagne.

De bedoeling van Shootout 2018 is simpel: zo veel mogelijk punten verdienen door doelpunten te maken of te stoppen. Daarbij kies je eerst je avatar – er zijn in totaal 12 spelers die een land vertegenwoordigen – waarmee je vervolgens op doel schiet of als doelman het doel verdedigt. In beide virtuele spelopties kunnen de deelnemers punten verdienen en prijzen winnen die bovendien ook in de werkelijke wereld bij Betcenter kunnen verzilverd worden.

Het spel blijkt net zo populair op Android als op IOS. Meteen in de week van de lancering, begin juni, veroverde Shootout 2018 al de eerste plaats als ‘meest trending app’ in Play Store, in de categorie Sports. Intussen is het mobiele spel alleen maar populairder geworden, met vandaag een knappe vierde plaats binnen de ‘meest gebruikte apps’ in de App Store, categorie Sports. Een indrukwekkende score voor de start-up Firewolf Studios die het spel ontwikkelde voor de WK-campagne van Betcenter, marktleider in sportweddenschappen in Vlaanderen.

Wim Cox, Online Director Belgium bij Betcenter Group: “Het succes van de app volgt de WK-koorts, en die kan na de eerste match tegen Panama niet meer stuk. Maar we zijn uiteraard blij dat Shootout 2018 het zo goed doet, het bewijst ook de kwaliteit van het spel. Voor de ontwikkeling daarvan vonden we de jonge en hongerige partner Firewolf Studios hier vlakbij. Ze hebben er een verbazend visueel staaltje van gemaakt, met leuke avatars die het geloof in de Rode Duivels alvast weerspiegelen.”

Shootout 2018 kan nog steeds gratis worden gedownload via Google Play Store of Apple App Store.

Perscontact:
Wim Cox ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​
Online Sales Manager Belgium ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​
Tel +32 11 91 11 11
Mob +32 488 42 01 81
[email protected]
 ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​
Skype: coxwim1 ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​
www.betcenter.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.